המפוח מותקן בתוך חדר תחזוקה. המפוח יותאם ל- 20 החלפות\שעה של האוויר ולהתנגדותו בהתאם לגובה הבניין.
המנגנון בנוי משלושה חלקים: מתקן תליה, כננת ומברשת. הכננת הינה חשמלית ובעלת מערכת הפעלה דו כיוונית (פועלת הן מעלה והן מטה). למנוע הכננת יש בולם הגנה נגד התחממות. המברשת בקוטר 570 מ"מ ועשוייה משערות פלסטיק קשיח אשר עמיד לחומצות ולשמנים. בעת ניקוי הצינור (בירידה ובעליה) המברשת תשפשף את דפנות הצינור. מומלץ להפעיל את מנגנון הניקוי פעם ביממה ולאפשר גישה קלה לצורך טיפול במתקן.
הצינור מיוצר מפח פלב"מ 304 בעובי 1.0 מ"מ. קוטרו הפנימי של הצינור הינו 570 מ"מ. מקטעי הצינור מחוברים כך שהמקטע העליון בעל צוואר קוני בחלקו התחתון נכנס לתוך הסגמנט התחתון. מקטעי הצינור וכל עבודות החיתוך, הקידוח, הריתוך והליטוש מבוצעים מראש במפעל. פני שטח הצינור הפנימיים הינם חלקים לחלוטין וללא בליטות ומגרעות.
הדלתות עשויות מפח פלב"מ ועומדות בדרישות התקן הישראלי 6245. בכל דלת מותקן ערסל אשר חוסם את פתח המצנח במצב "דלת פתוחה". הערסל אשר מחובר לדלת לא יבלוט לתוך חלל הצינור בשום שלב של פתיחת הדלת וסגירתה. הדלת נסגרת באופן עצמאי בהעדר הפרעות הודות לבוכנת גז אשר תבלום את סגירתה בבת אחת וזאת לשם הבטחת השימוש באופן בטיחותי על ידי הדיירים ולמניעת הפרעה אקוסטית. פאנל בקרה קומתי הוא חלק אינטרגלי ממסגרת הדלת ותפקידו להתריע בפני הדיירים כי מנגנון הניקוי בפעולה.
המצנחים מיוצרים מפח פלב"מ 304 בעובי 1.0 מ"מ וממוקמים בכל הקומות המיועדות לפינוי האשפה. המצנחים מוכנים מראש וכל עבודות החיתוך, הקידוח, הריתוך והליטוש יבוצעו במפעל. פני המצנח הפנימיים הינם חלקים לחלוטין ללא בליטות ומגרעות. פתח המצנח הוא במידות 400*400 מילימטר וגובה חלקו התחתון של המצנח הינו כ- 700 מילימטר מרצפת החדר.
הקופסאות הן מפח פלב"מ 304 בעובי 1.0 מ"מ ויותקנו בכל קומה אי-זוגית החל מהקומה הראשונה של הצינור. בכל קופסה ישנו קדח בקוטר המותאם להכנסת הספרינקלר. בנוסף קיים מכסה הניתן לפירוק לשם התקנת הספרינקלר עם חיבור גמיש במקרה ויוחלט על כך. עומק הקופסה ימנע מהספרינקלר לבלוט לתוך חלל הצינור.
הזווית מיוצרת מפח פלב"מ 304 בעובי 1.5 מ"מ לפחות ולה דופן כפולה בחלקה התחתון אשר מגן מפגיעה מכנית בעת צניחת האשפה. הזווית מוכנה מראש וכל עבודות החיתוך, הקידוח, הריתוך והליטוש יבוצעו במפעל. פני הזווית הפנימיים הינם חלקים לחלוטין וללא בליטות ומגרעות. משום שהזווית עלולה להוות מקור לרעשים בעת נפילת האשפה, הרכבתה מיושמת כך שיתאפשר מיגור הרעש באופן מקסימלי:
המחסום מותקן בפתח יציאתה של הזוית ומיועד לחסימת כניסת העשן אל תוך פנים השוט במקרה של שריפה בכלי אצירת האשפה. המחסום לא יחסום את פתח היציאה במצב שגרה שכן חסימת הפתח ע"י המחסום תתבצע כתוצאה מפעולת מערכת גילוי אש\עשן או ע"י נתיך תקני אשר נמס בחום של 72 מעלות צלזיוס.